آغاز بتن ریزی 4 واحد از واحدهای نیروگاه بادی درح

آغاز بتن ریزی  4 واحد از واحدهای نیروگاه بادی درح ۱۴۰۰/۰۸/۲۵

آغاز بتن ریزی 4 واحد از واحدهای نیروگاه بادی درح

مهندس حکاک :
تخصیص وام های ارزان قیمت در این منطقه محروم سرمایه گذاران را برای انجام کار ترغیب می کند...


مهندس حکاک :
تخصیص وام های ارزان قیمت در این منطقه محروم سرمایه گذاران را برای انجام کار ترغیب می کند
مدیر عامل شرکت در جمع میهمانانی که به مناسبت آغاز بتن ریزی واحدهای نیروگاه بادی درح در نیروگاه مذکور حضور داشتند اظهار داشت درحال حاضر بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه وارد این منطقه شده است اما متاسفانه بدلیل تغییر نرخ ارز ، نرخ بازدهی سود کمتر از حد انتظار بوده است
مهندس حکاک با بیان اینکه در این منطقه که یک منطقه کم برخوردار است، انتظار داریم نرخ خرید تضمینی برق اصلاح شود افزود: باید وام های ارزان قیمتی نیز برای سرمایه گذاران در نظرگرفته شود تا برای سرمایه گذاری در این منطقه رغبت داشته باشند.
وی افزود چنانچه نرخ خرید اصلاح نشود ادامه کار تا 50 مگاوات به هیچ وجه اقتصادی نیست و باید در این خصوص تجدید نظرشود
مهندس حکاک اظهار داشت خراسان جنوبی دارای دالان‌های بادی مناسب برای ایجاد نیروگاه بادی است و شرایط مستعد برای اجرای طرح‌های انرژی‌های بادی را دارد، اما متأسفانه سرمایه گذاری در بخش نیروگاه های بادی درابن منطقه مورد بی مهری قرار گرفته است.
مدیرعامل شرکت اظهار امیدواری کرد که دولت جدید زمینه ای فراهم کند تا در آینده بخش خصوصی بتوانددر بحث صادرات برق نیز ورود پیدا کند.
دکتر افضلی نماینده سابق مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی در مراسم آغاز عملیات اجرایی بتن ریزی سازه های نیروگاه بادی درح اظهار داشت: متاسفانه بحث نیروگاه های بادی اندکی در کشور ما مغفول مانده است و به آن توجه نشده است.
وی با بیان اینکه در سایر کشورها این امر مورد توجه قرار گرفته است افزود: بحث نیروگاه های بادی در کشور ما بسیار حائز اهمیت است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه در منطقه شرق کشور وجود بادهای ۱۲۰ روزه یک پتانسیل بزرگ برای کشور است بیان کرد: دالان بادی شرق کشور یک ثروت است که باید بر روی آن سرمایه گذاری کرد.
مدیرعامل شرکت انرژی های تجدید پذیر خراسان نیز در این مراسم اظهار داشت: سرمایه گذاری کل پروژه(۵۰ مگاوات) حدود 60 میلیون یورو است و به جز تجهیزات هزینه ۴ واحد در بخش EC ۲ میلیون یورو می باشد.
مهندس محمد علی ضامن با بیان اینکه تاکنون از این ۲ میلیون یورو ۹۰۰ هزار یورو کار انجام شده است افزود: از نظر اقتصادی تاکنون علی رغم مشکلات موجود، توانسته ایم کار را پیش ببریم.


نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.