معرفی روابط عمومی

۱۳۹۸/۰۸/۱۸

معرفی روابط عمومی


هیچ سازمانی نمی تواند در خلاء زندگی کند هر سازمانی در محیط کاری خود با دیگران سروکار داشته و باید از افکار آنان آگاه باشد ، سازمان را می توان به عنوان سیستمی از پردازش اطلاعات در نظر گرفت که اطلاعات مرتبط با هدف را از محیط گرفته و آن را همان گونه که برای اثر بخشی سازمانی مورد نیاز است پردازش کند. با این اوصاف، داشتن اطلاعات موثق و به موقع با توجه به هدف و ساختار سازمان، بزرگترین سرمایه یک سازمان به حساب می آید و حیات سازمان به داشتن یک ارتباط دو سویه درون سازمانی و برون سازمانی، انجام تبلیغات و کسب اطلاعات به روز و مفید بستگی دارد. که وجود یک روابط عمومی کارا و آگاه می تواند این مهم را تامین نماید از آنجایی که روابط عمومی پل ارتباطی سازمان و مخاطبان آن است، در این جاده دو طرفه قادر است سیاست ها، برنامه ها و عملکردهای سازمان را به مخاطبان از یک سو و نیازها، خواستها ، دیدگاه ها و نظرات مخاطبان را به سازمان از سوی دیگر منتقل کند. هر چه این شبکه توزیع و تقاضا، برنامه ریزی شده تر و منسجم تر رفتار کند سازمان و مخاطبان آن ضمن رضایتمندی از وضعیت ارتباط ، به اهداف خود نزدیکتر ودرجایگاه خود ارتقاء می یابند. روابط عمومی، هنر و علم اجتماعی است که درون و برون دستگاه را به هم پیوند می دهد. روابط عمومی آئینه زیبایی هاست. روابط عمومی است که باید همه چیز را ببیند و همه چیز را نیز زیبا بنمایاند. روابط عمومی حافظ منافع دستگاه مربوطه و مردمی است که با آن سر و کار دارند. باید بتواند از هر نوع گسستگی و ناپیوستگی جلوگیری کند و یا حداقل کاهش دهنده فاصله و شکاف میان جامعه و سازمان خود باشد. امید است این واحد بتواند با کمک و حمایت و راهنمایی یکایک شما عزیزان به اهداف مذکور دست یابد در این مسیر همیشه گوش شنوایی خواهیم داشت برای پیشنهادها ، انتقادها و راهنمایی شما بزرگواران ، موفق و پیروز و سربلند باشید.



نظرات کاربران

جوان
۱۳۹۸/۰۸/۲۰ ۱۱:۳۲:۳۵
بسیار عالی و ممنون

اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.